Din varukorg
Ikon
Logga in för att se priser Logga in för att se priser
Ikon

Köpvillkor

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren gällande ditt besök hos oss på gildaprofessional.se. Har du frågor som du inte hittar svar på, kontakta oss på info@gildaprofessional.se så hjälper vi dig.

Privatpersoner

Kan privatpersoner handla från Gilda Professional?
Nej, de kan istället handla hudvårdsprodukter på gildaliljeblad.se.

Betalningsvillkor

• Faktura 30 dagar netto vid efterföljande beställningar vid godkänd kreditprövning.
• Fakturan skickas via mail.

Kreditupplysning tas på alla som skapar konto i webbshopen för att avgöra huruvida man som kund får handla mot faktura eller via förskottsbetalning. Upplysningen tas hos Creditsafe och påverkar inte din kreditbedömning – läs mer här hos Creditsafe.

Frakt/Leveransvillkor

Inom Sverige
Mottagare står för frakt och försäkring från Gilda Beauty Wholesale AB:s lager i Göteborg. Fri frakt gäller för alla ordrar över 3 000 kr exkl. moms.

Vi erbjuder fyra leveransalternativ:
Hämta själv - Du hämtar själv upp din beställning på vårt lager på Mölndalsvägen 38, 412 63 Göteborg. Öppet måndag - fredag 09.00-17.00.
DHL - utlämning - Paketet skickas med DHL och levereras till det utlämningsställe som är närmast din angivna leveransadress. Du får en SMS-avisering när du kan hämta ut ditt paket. Fast fraktavgift på 99 kr exkl. moms och i priset ingår begränsad försäkring enligt CMR konventionen. Fri frakt gäller för ordrar över 3 000 kr exkl. moms.
DHL - utkörning - Paketet skickas med DHL och levereras till önskad adress. Mottagaren måste vara ett företag (ej privatadress) och det måste vara bemannat under kontorstid (9-17) för att kvittera försändelsen. Kan man inte garantera det bör man välja DHL – utlämning. Om man inte är på plats vid leveransförsök blir man debiterad en kostnad på 105 kr (kan ändras) för leveranshinder. Fast fraktavgift på 199 kr exkl. moms och i priset ingår begränsad försäkring enligt CMR konventionen. Fri frakt gäller för ordrar över 3 000 kr exkl. moms.
DHL – utkörning med avisering - Vill du att fraktbolaget ringer dig innan leverans medför detta en aviseringskostnad på 125 kr exkl. moms. Paketet skickas med DHL och levereras till önskad adress. Mottagaren måste vara ett företag (ej privatadress) och det måste vara bemannat under kontorstid (9-17) för att kvittera försändelsen. Kan man inte garantera det bör man välja DHL – servicepoint. Om man inte är på plats vid leveransförsök blir man debiterad en kostnad på 105 kr (kan ändras) för leveranshinder. Fast avgift på 324 kr exkl. moms (fraktkostnad 199 kr + aviseringskostnad 125 kr) och i priset ingår begränsad försäkring enligt CMR konventionen. Fri frakt gäller för ordrar över 3 000 kr exkl. moms. Aviseringskostnaden på 125 kr gäller oavsett orderstorlek.

Utanför Sverige
För närvarande riktar sig försäljningen via vår shop endast till kunder i Sverige. Vill du ha dina varor levererade till adresser utanför Sverige är du välkommen att kontakta oss via telefon 031-16 87 87 eller e-mail info@gildaprofessional.se så hjälper vi dig vidare med det.

Ej uthämtade paket

Det är upp till kunden att ange en giltig och korrekt leveransadress. Paketet ligger i 14 dagar på utlämningsstället från ankomstdagen och returneras om det inte avhämtats inom den angivna tiden. Om Gilda Beauty Wholesale AB får tillbaka ett paket som ej har hämtats ut eller den av kunden angivna adressen inte har varit korrekt, är det upp till kunden att bekosta ny frakt. Gilda Beauty Wholesale AB kontaktar kunden på angiven e-postadress när vi får tillbaka paketet och meddelar detta, men avvaktar svar från kunden. För paket som inte hämtas ut debiterar vi en avgift på 300 kr ex. moms för att täcka de kostnader som uppstår för hantering och administration.

Priser

Priser på gildaprofessional.se anges först när du är registrerad och godkänd företagskund hos oss och inloggad på ditt konto. Alla priser anges i svenska kronor, exklusive moms och med 20 dagar netto. Dröjsmålsränta +8 %. För skriftlig påminnelse debiteras 60 kronor i avgift enligt gällande lag. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar av priser som kan förekomma på denna sida. 

Sortiment

Godkänd SHR/Cidesco-utbildning - Företag med personal som har gått en godkänd SHR- eller CIDESCO-utbildning har tillgång till hela vårt professional-sortiment inklusive avancerad apparatur. För att handla Gilda Liljeblad hudvårdsprodukter behövs ett återförsäljar-avtal med oss.
Ej godkänd SHR/Cidesco-utbildning - Personer som är verksamma i skönhetsbranschen, men som ej har en godkänd SHR- eller CIDESCO-utbildning, har tillgång till hela vårt professional-sortiment, utom avancerad apparatur. För att handla Gilda Liljeblad hudvårdsprodukter behövs ett återförsäljar-avtal med oss.

Återförsäljare av Gilda Liljeblads hudvårdsprodukter
Godkänd SHR/Cidesco-utbildning - Företag med personal som har gått en godkänd SHR- eller CIDESCO-utbildning kan bli återförsäljare av Gilda Liljeblad hudvårdsserie genom att köpa något av våra Startpaket. En återförsäljare åtar sig en kontinuerlig beställning av Gilda Liljeblads produkter enligt avtal.
Ej godkänd SHR/Cidesco-utbildning - Personer som är verksamma i skönhetsbranschen, men som ej har en godkänd SHR- eller CIDESCO-utbildning kan ansöka om att bli återförsäljare hos oss. Vi gör sedan en personlig bedömning om företaget matchar vår profil.

Kvitto/Orderbekräftelse

När du lagt din beställning får du en orderbekräftelse till din angivna e-postadress, på denna orderbekräftelse finner du ditt ordernummer och den gäller även som kvitto på ditt köp tills du mottagit din beställning. Skriv gärna ut och spara den.

Läs igenom orderbekräftelsen och stäm av att allt är korrekt. Har du frågor kring din order hör du av dig till oss och uppger då ditt ordernummer, du finner även ditt ordernummer när du är inloggad i webshopen under "Mitt konto" > "Mina orders".

Om du inte fått en orderbekräftelse inom en timme, vänligen kontrollera först att den inte fastnat i ditt spamfilter. Finns den inte där, kontrollera att din e-postadress stämmer och mejla oss på info@gildaprofessional.se så skickar vi bekräftelsen på nytt. Skriv ordet ”Orderbekräftelse” i mejlets ämnesfält.
När din beställning skickas får du med en faktura som bekräftar ditt köp, denna faktura gäller även som slutgiltigt kvitto och garantisedel på ditt köp.

Reklamation

Reklamation av skadade och felaktiga varor
Köparen reklamerar synliga transportskador till transportören genom notering på den fraksedelskopia som kvitteras och lämnas till transportören. Ej synliga transportskador ska rapporteras till transportören inom sju dagar.

Utbyte av skadade varor, där skadan inte omfattas av garanti, godtas endast om försäljning av dessa kan skada leverantören.

Returer av felfria varor godtas inte om inte särskilt är överenskommet.

Returer av utgångna eller ej säljbara produkter godtas endast om försäljning av dessa kan skada leverantören.

Vi använder cookies. Hur fungerar de?

En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator. Cookies är en vanlig företeelse och används på många webbplatser. Informationen i cookien gör det t ex möjligt att följa kunders surfande kring en webbsida.

Vad använder vi cookies till? Vi använder två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på din dator. Den används till exempel för att se hur ofta kunder besöker vår webbplats. I de cookies vi använder sparas ingen personlig information och/eller information relaterad till vilka sidor du besöker. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, lagras den här cookien temporärt i din dator. En sessionscookie försvinner när du stänger din webbläsare. Den används exempelvis till att hålla reda på att vissa funktioner inte upprepar sig i onödan. Om du inte accepterar cookies kan du inte använda vår webb-butik fullt ut.
(Källa: Post & Telestyrelsen, http://www.pts.se/)

Garantier

Vi erbjuder garanti under ett år på våra produkter som täcker material- och produktionsfel, om inte annat anges på respektive produkt. Transportkostnader ersätts inte. Garantin förfaller om utrustning eller övriga preparat används eller förvaras på ett icke fackmässigt sätt eller används, öppnas (gäller utrustning) eller behandlas i strid med bruksanvisning.
Vi kan ej ta ansvar för dina kunders eventuella överkänslighet mot ingredienser i en produkt (gäller hudvård). Om du är osäker på vad produkten innehåller, kontakta vår kundtjänst innan användning/beställning.

Övrigt

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Gilda Beauty Wholesale AB förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.